Motocykl Beta XTrainer dostává aktualizovaný vzhled, zachovává si současný design „Total Grey“ a díky novému designu umocňuje živost nejprůřeznějšího enduro motocyklu v řadě vyrobené v Rignano sull'Arno. XTrainer nabízí jezdcům jedinečný balíček technického vybavení, výkonu, ergonomie a designu.
XTRAINER 300 MY26
Díky jedinečným vlastnostem, jako je prvotřídní odezva motoru a skvělá ovladatelnost, XTrainer dokonale reaguje na potřeby všech jezdců, kteří hledají vysoce výkonný motocykl, který je především snadno ovladatelný a praktický a umožňuje jezdci snadno zvládnout jakoukoli situaci. XTrainer, inspirovaný trialovou jízdou, se dokáže s neuvěřitelnou lehkostí přizpůsobit široké škále situací. Ať už jste amatér hledající svůj první motocykl, zkušený enduro jezdec hledající něco méně náročného, nebo zkušený jezdec, který chce extrémního enduro společníka, XTrainer je ideálním řešením.
XTrainer je nižší než modely RR s úzkou střední částí, který se snadno ovládá od nízkých po vysoké otáčky. Má sílu potřebnou k udržení závodní stopy, ale upřednostňuje o něco pomalejší a techničtější trasy, kde může využít své trialové poslání a také točivý moment svého dvoutaktního motoru Beta 250 nebo 300.
Zde je shrnutí charakteristik modelu:
Omezená hmotnost: extrémně agilní a intuitivní motocykl i pro začátečníky, usnadňuje manévry při zastavení a snižuje energii potřebnou k jeho ovládání. To zvyšuje potěšení z jízdy
Výška sedadla: snížená o 20 mm ve srovnání s řadou RR pro větší bezpečnost v každé situaci
Brzdy: Nissin, s kotouči o průměru 260 mm vpředu a 240 mm vzadu
Baterie: lehká, vysoce výkonná lithiová baterie
Vidlice a tlumič: R16V s 43mm vzpěrami vpředu a progresivním pákovým systémem vzadu. Odpružení lze plně přizpůsobit, vidlice nabízí nastavitelné předpětí pružiny a odskok a tlumič má nastavitelné předpětí pružiny, stlačení a odskok
Jízda: poctivá, lineární, plná a výkonná – perfektní kombinace pro zábavu všude; Progresivní výfukový ventil Beta: Progresivní výfukový ventil Beta si jezdec může snadno nastavit pomocí externího seřizovače, což umožňuje efektivně přizpůsobit výkon motoru každému druhu použití
Přepínač mapy s tlačítkem na řídítkách
Nádrž: průhledná nádrž o objemu 8,8
Automatický směšovač: umístěný pod sedlem (které se snadno otevírá stisknutím tlačítka), odstraňuje potřebu předmíchávání oleje a paliva
Měkké pneumatiky: jejich měkká směs a agresivní design zaručují přilnavost v každé situaci, přičemž jezdec těží z méně trhavých reakcí ve srovnání s pneumatikou s tužší kostrou
Chladicí ventilátor: ačkoliv dvoutaktní motor nabízí vynikající tepelnou rovnováhu, ventilátor je u modelu XTrainer standardně namontován, aby se zajistilo, že motor si vždy udrží ideální provozní teplotu, a to i na pomalejších trasách
Elektrický startér: přesný a spolehlivý, nezbytný při opětovném nastartování motocyklu v obtížných situacích
Motor a spojka: odvozeno od RR, pohon motoru je dostatečně upraven tak, aby vyhovoval charakteristikám XTraineru, s mnoha důležitými novinkami letošního roku.
U modelu My26 představili inženýři společnosti Betamotor řadu estetických a funkčních vylepšení.
Konkrétně:
Grafika: plastové části si zachovávají svou oblíbenou šedou barvu, aktualizované moderní a zářivou grafikou a současnými bílými povrchovými úpravami, které vynikají a obepínají jejich tvar
Zadní světlo: XTrainer má nové LED zadní světlo, modernější a robustnější než předchozí model, které dokonale ladí se vzorem motocyklu
Dashboard: modelový rok 26 je vybaven novým nástrojem, který sice jezdci poskytuje stejný druh informací, ale je větší, čitelnější a robustnější, aby zvládl i to nejnáročnější používání
Motor 250 2T: motor o objemu 250 ccm prošel řadou strukturálních úprav, aby se jeho chování více podobalo jeho větší sestře, motoru o objemu 300 ccm. Toho bylo dosaženo použitím klikové hřídele se zkráceným zdvihem (který je nyní stejný u modelů 250 a 300 ccm), s následným zvětšením vrtání ve srovnání s předchozím modelem. Nový motor je doplněn modernizovanou hlavou s jinou spalovací komorou a novým válcem s upravenou geometrií přepouštěcího kanálu. Po těchto úpravách se výrazně zvýšil točivý moment a lineární přenos výkonu, aniž by to příliš ovlivnilo celkový výkon, což z něj činí příjemnou jízdu v řadě Enduro a pozitivně se zlepšuje i ovladatelnost motocyklu díky centralizované hmotnosti a sníženému těžišti. Kliková skříň navíc obsahuje větší a robustnější ložiska.
Převodovka: druhý převodový stupeň byl výrazně modernizován a prodloužen. Tím se zvýšila plynulost při řazení na třetí převodový stupeň, což vede ke zvýšení jízdního komfortu a stability motocyklu během i po změně převodového stupně (tato aktualizace se dotkla modelů 250 i 300 2T).